dimecres, 26 d’octubre del 2016

RESSENYA: CONNEXIONS (ELIZABETH STEWART)


Hola  a tothom,
Avui us porto la ressenya d’un llibre, que m’ha encantat! La veritat és que no n’havia vist cap de ressenya, així que m’he decidit a fer-ne una.

FITXA TÈCNICA

Títol: Connexions
Autora: Elizabeth Stewart
Editorial: Cruïlla
Nº de pàgines: 300
Idioma: Català
Sinopsi: La FIONA, una noia canadenca, ha fet un disbarat: ha enviat al noi que surt amb ella una foto indiscreta que s'ha fet amb el mòbil... Un aparell que havia passat per les mans d'alguna treballadora xinesa com la LAIPING, que acaba d'arribar a una gran ciutat per treballar soldant condensadors fets de coltan... Un mineral que potser havia sortit de la regió natal de la SYLVIE, una noia congolesa que ha patit de manera molt directa la violència generada pel comerç d'aquest mineral maleït.


OPINIO PERSONAL

Crec que en el cas d’aquest llibre he de començar parlant sobre la trama, perquè penso que està molt ben feta. En primer lloc, (no crec que sigui fer spoiler dir això), crec que cal destacar que el llibre ens explica tres històries completament diferents, la de les tres protagonistes, però l’autora les enllaça d’una forma fàcil de comprendre, senzilla i que no sembla que quedi de més.

Sobre l’agilitat del llibre, el llibre avança molt ràpid, no es fa lent ni pesat en cap moment i la veritat és que els temes que tracta, penso que ajuden que no et puguis avorrir en cap moment. Cada història està dedicada a un tema bastant controversial i penso que això et fa pensar en les coses que passen en altres llocs del món i les situacions que viuen en altres països. Personalment, reconec que en llegir la sinopsi, vaig comprar el llibre més interessada en la història de la Fiona perquè pensava que era la que em podia quedar més a tocar, però a mesura que llegeixes t’endinses moltíssim en la vida de les altres dues protagonistes i reconec que les seves històries m’han acabat resultant molt més apassionants i interessants que la de la Fiona.


L’única cosa que al principi em va “desagradar” és que les proporcions de pàgines per les tres històries no està del tot igualada, més o menys el 80% de pàgines són sobre dues de les històries i el 20% per l’altre. Tot i això, a mesura que avançaven les històries vaig començar a entendre les proporcions de pàgines, ja que crec que les històries a les quals l’autora dedica més temps, són aquelles que al final t’acaben enganxant més i de les quals hi ha més coses per parlar.


Sobre el final, només puc dir que m’ha agradat, l’autora s’ha mantingut fidel al realisme del qual està impregnat el llibre i, tot i que no és cap sorpresa pel lector, agrada.

Llavors, també m’agradaria parlar de les protagonistes, perquè m’han encantat. Cada una té la seva pròpia personalitat i mentalitat, però una cosa que les caracteritza a totes és que són noies lluitadores que s’esforcen per seguir endavant. Cadascuna té una situació diferent, cada una més complicada que l’altre, però les tres desperten certa admiració en la forma que tenen d’afrontar els problemes i lluitar per seguir endavant.


Respecte a l’amor, no diré que no n’hi ha, però d’amor en aquest llibre potser n’hi ha només un 2% del total, així que si te’l compres esperant tres històries d’amor diferent, doncs no és el que et trobaràs, més aviat et trobarà tres històries de superació personal diferents i et prometo que mentre les llegeixis no trobaràs a faltar el romanticisme.

En definitiva, jo qualificaria aquest llibre com un llibre interessant, realista, que enganxa, que et fa reflexionar i que et farà sentir una certa admiració per les protagonistes.

4,75/5




2 comentaris:

  1. Hola Aina!
    Aquest llibre és un dels recomanats a la guia CLER de Nadal i, realment li tenim ganes :)
    Bona lectura, lecto@ddicte!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Doncs espero que us agradi molt, a mi em va encantar!
      Ens llegim!

      Elimina